Gulf Shores-Tallahassee

4 november 2018 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg vertrokken want hier is de tijd ook een uur achteruit gegaan, dus om 9:00 uur zaten we al in de auto we hebben de kustweg weer gevolgd en tot Panama hebben we schitterend weer gehad, na Panama ook eigenlijk, rijden we een hele tijd langs de kust weg, weg afgesloten in verband met veel stuiven van het zand dus weer de hele weg terug gereden 15 mile ongeveer. Wel een prachtig gezicht, die sneeuw witte stranden. Nabij Panama zagen we enkele afgeknapte bomen. En mijn god........ wat we toe allemaal zagen maakte ons van slag. Wat heeft die orkaan hier huis gehouden zeg. Ik plaats er enkele foto's en video's van om ongeveer te laten zien hoe erg het is. Je ziet die beelden wel eens op TV maar ik had de tranen over mijn wangen zo erg. De ernst hiervan kan je niet op beelden vastleggen, maar staan op ons netvlies. Bomen geknapt als luciferhoutjes, complete huisraad her en de verspreid, vermoedelijk mile's meegesleurd door de orkaan. Daken eraf elektrodraden over de weg, veel politie op de been om stelen tegen te gaan. Boten over de weg heen gesmeten, stukken van de weg verdwenen. En overal echt overal legt Puin en hout. Ik heb geprobeerd me in te leven wat deze mensen meegemaakt hebben en krijg de rillingen over mijn rug. Deze hele ellende duurde ongeveer  95 mile. Het centrum lag tussen Mexico beach en Appalachicola in de golf van Mexico, op wegnummer 98. Toen we al deze ellende achter ons hadden gelaten reden we door het  Tate's Hell State Forrest, daar zagen we een jonge beer op een boomtak, snel op de foto gezet, toen weer snel in de auto want we wisten niet of mama beer in de buurt was. Onze tocht rustig vervolgd tot einddoel Tallahassee. Daar zitten we in een motel met (on) rustige Mexicaanse landarbeiders😅 beloofd een gezellige avond te worden

1. Karst en ineke:
    5 november 2018
    Wat een verhaal weer! Als ik het op tv zie denk ik altijd weer wat een ellende en dat ieder jaar weer, maar als ik jullie verhaal zo lees, kan ik me goed indenken dat als je het met eigen ogen ziet het nog diepere indruk op je maakt. Jullie houden het spannend.....even de auto uit om jonge beer op de foto te zetten.....die krijgen we nog te zien?.......geen foto's ontvangen. Haha hoop de avond goed doorgekomen!!!😘😘😘
  2. Jan en Rie:
    5 november 2018
    Ongelooflijk hier in het westen hoor je er niet zoveel over maar jullie hebben een ongelooflijke reis waar je lang over na kan praten Veel geluk en plezier voor de verder tocht en bedankt voor het verslag
  3. RobCor:
    5 november 2018
    Ineke&Karst, een ongelofelijk trage wifi hier, mijn foto's blijven op m'n telefoon 'hangen' en gaan niet naar de Ipad, dus dat duurt nog even| Rie&Jan, het was vandaag een heftige dag, het doet wat met je, en deze reis staat gegrift in ons geheugen😘|
  4. Monique:
    5 november 2018
    De beer is prachtig om te zien, de gevolgen van de orkaan vreselijk. Jullie zien wat er is overgebleven, wat is er al opgeruimd en vreselijk om er midden in te zitten.
  5. Es:
    5 november 2018
    Heftig... geloof dat je daar wel even door van slag bent... ook dit is wat je ziet in de film...
    Die beer! Wat gaaf!
  6. Sjors & Léon:
    5 november 2018
    Is idd heftig om dit met eigen ogen te zien en te voelen. Kan me goed voorstellen dat je van slag bent bij het zien van een ravage als dit. Maar dat beertje....ach wat een schatje, die tovert toch gelijk weer een big smile on your face :))
  7. Karst en ineke:
    Ik was gewoon te vroeg😏
  8. Joost en Klazien:
    5 november 2018
    Wat de natuur al niet veroorzaakt.......heftig en intriest. Dit maakt echt indruk als je dat echt ziet. Geniet van de laatste daagjes!!!!
  9. Iris en Herman:
    5 november 2018
    Zo maak je ook de andere kant van het leven in Amerika mee.
    Dit zijn slechts de naweeen, hoe erg moet het zijn als je midden in de storm zit.
    Het beertje maakt weer een boel goed bij je.
  10. Henk en Klazien:
    5 november 2018
    Toen wij de mail opende dachten wij , he van Amerika naar Oostenrijk , Tallahassee.
    Maar na verder scrollen ,zagen wij dat is niet mis daar. Als je het op de TV ziet dan is het al erg , maar voor jullie helemaal.
    Wij weten niet of jullie het weer in Europa kunnen zien want in Oostenrijk en Italie is het ook bar en boos.
    Toch een goede reis verder.
    Groeten Klazien en Henk