Clarksdale-Greenwood

28 oktober 2018 - Greenwood, Mississippi, Verenigde Staten

Zo.....na een dolle zaterdagavond in Ground0Zero waar watjes in je oren bij sommige nummers wenselijk waren maar ook mooie Mississipi blues te horen waren en we voor $60,00 gegeten, gedronken en geluisterd hebben zijn we om +/- 10.00 teruggegaan naar ons hotel waar we op TV nog een prima muziekprogramma vonden. Nog lang naar gekeken vanuit bed tot de (oog)lidjes dicht vielen. Vandaag op weg naar Tallahatchie Flats, Greenwood in zo'n slavenhut. Klinkt een beetje genant met ons rijke leven in zo'n slavenhut maar ja wij willen ook wel es wat anders dan al die luxe motels. Na een omweg via Cleaveland de 8 opgezocht naar Greenwood, ik (Rob) houd van mijlen maken, we zitten nu op 5500 mijl. En weer dankzij Miep (wordt vervelend hoor) in  de Tallahatchie Flats aangekomen..na wat zoeken, want er was niet veel naast die hutten, vonden we een sleutel in een envelop en hoe toepasselijkonze hut heet Nellie's, Corrie's 2e naam. Maar omdat de hut nog schoongemaaakt moest worden, vroeg een donkere man ons om bij hem in de hut te wachten. Wat bleek, de man was Ben WileyPayton de Zanger/gitarist van de Mississipi Blues Band, die deze avond speelt in het Blues House, zie foto. De man vertelde zijn levensverhaal  wat mooi zeg en als toegift speelde hij met zijn gitaar en zong de Mississipiblues, wat ontzettend leuk was. Er werd geklopt de hut was klaar, en konden we hut Nellie's opzoeken en hebben we met de kids geappt en gefacetimet om ze te laten zien waar en hoe we zaten. Vanmiddag gaan we dus luisteren naar Ben Wiley en zijn band en nu kan ik eindelijk ook aan het bier, want ik hoef hier niet meer te rijden en eten kan hier ook, dus dat treft.

PS Corrie eindelijk op haar plek, breiend in Granny's stoel op de veranda van Nellie's home, hahahahaha

1. Es:
    28 oktober 2018
    Hahahaha die laatste zin 😂 fantastisch! Zag er leuk uit hoor allemaal!
    Zie trouwens nog geen foto’s...duurt misschien even 😉
  2. Sjors & Léon:
    29 oktober 2018
    Geweldig...en opoe was helemaal op haar plek en in haar sas :))
    xx
  3. Sigrid Boonstra:
    29 oktober 2018
    Lijkt wel of die tijd daar heeft stilgestaan....zo te zien hebben jullie gelukkig wel weer goed weer,dan geniet je toch meer. 😚
  4. Joost en Klazien:
    29 oktober 2018
    OOOOO wat is dit leuk!!!!! Die hut ,geweldig. En inderdaad eens iets anders dan een hotel. Zoooo knus. En die stoel op de veranda was echt speciaal voor Corrie. Liefs en geniet.
  5. Iris en Herman:
    29 oktober 2018
    Een leuk inkijkje in het leven van het oude zuiden compleet met de bijbehorende muziek,
    Geniet er van.
  6. Karst en ineke:
    29 oktober 2018
    Heerlijk om te lezen!👍Super die foto’s.😁 GEWELDIG😘
  7. RobCor:
    30 oktober 2018
    Fressa, inmiddels alle foto's en ook video geplaatst en het was er heerlijk en die laatste zin klopt wel een beetje😅|Sjors&Leon,klopt helemaal Sjors lekken onderuit gezakt, lekker warm, drinken bij de hand breiwerk in de hand en je hoort haar niet meer😂| SIigrid&Rep, daar lijkt het idd op, en die rust, die stilte daar| Klazien&Joost, het was in een woord SUPER| iris&Herman, zo moet het ongeveer geweest zijn, alhoewel nu niet met het verdriet wat ze toe ongetwijfelt wel hadden| Ineke&Karst, het is ook heerlijk om mee te maken, we genieten er zo van😀