New Orleans-Lafayette

2 november 2018 - Lafayette, Louisiana, Verenigde Staten

Wat wij de afgelopen dagen gedaan hebben, de dag van aankomst eerst even rustig zitten en een verkennings wandeling gemaakt, om na het rusten in hotel weer de Bourbonstreet op te gaan om het Halloween te proeven, heel veel geluid op straat (lees herrie🤪) groepjes jongeren die een drumstel van plastic emmers, pannen enz gebruikten om heel veel geluid te produceren😅 al veel verklede mensen en gezellige cafeetjes. Wij zijn op een binnenplaatsje gaan zitten waar een band rustige Dixie speelde. De eerste volle dag heeft Rob in z'n eentje een wandeling gemaakt en kwam met mooie verhalen terug, dat we met de boot een cruise konden maken, dat gaan we dan morgen doen (denken wij) maar het was verstandig om te reserveren, dus samen daarheen gelopen zegt de dame daar, het is niet verstandig om morgen te gaan ivm 100% regen die is voorspelt. Dus deze middag de boot op om een lunchvaart te make. Heel gezellig, veel gezien, heerlijk eten, veel mensen ook verklede, want het was tenslotte de 31e.  Na 2 1/2 uur weer terug op de kade. Om 's avonds het Halloween te bekijken. Ik vond het leuk om meegemaakt te hebben, Rob ook, maar daar blijft het bij. Wel mooi vond ik de prachtig uitgedoste mensen te bekijken. De schreeuwende mannen op de balkons om de aandacht van de meisjes/vrouwen te krijgen in de hoop dat zij iets bloots lieten zien. Eigenlijk ben ik daar te nuchter voor denk ik.

De laatste dag zou ik een rustdag nemen, maar als je deze zin leest begrijp je het al, toch weer aan de wandel gegaan, eerst om wat te eten, daarna nog wat gewandeld in het French Quarter, waar nog een bandje in de markthal optrad, heerlijke oude blues. Maar het lopen gaat mij niet zo makkelijk af, heel jammer ik wil dan zoveel zien.

Vandaag weer een reisdag, de auto heeft gelogeerd in de parkeergarage van he5 hotel met ingeleverde sleutels😬, heerlijk om weer in de auto te zitten, wij zijn geen echte stadsmensen denk ik. We zijn weer terug gereden zoals jullie op de kaart mee kunnen lezen, omdat we het moerasgebied wilde door rijden en dat is een heel goede beslissing geweest. Heel veel te zien daar, prachtige natuur, schitterende herfstkleuren, prachtige oude bomen sommige helemaal kaal anderen met prachtige pluimen, geprobeerd om dieren voor de lens te krijgen maar die zijn ons steeds te snel af😅 of wij te traag, kaaimannen onder water. Prachtige woningen maar ook hier veel armoede, veel woningen op palen, en ook veel rijst en natuurlijk suikerriet.

Verder een dier goed op de foto kunnen nemen omdat die net zo snel was als ik, een mooie schildpad.

Nu zitten we nog ten Westen van New Orleans waar we morgen langs gaan rijden richting Florida en dat betekend ook dat we aan onze laatste week gaan beginnen.

1. Es:
    3 november 2018
    ontzettend leuk weer! Mooie foto’s! Delaatste week alweer... gaat snel!
  2. Sjors & Léon:
    3 november 2018
    Mooie foto's, Alie volgende keer maar een mail sturen dat jullie komen. Kan ze langs de weg gaan liggen :)) Geniet van jullie laatste week. xx
  3. Tiny:
    3 november 2018
    Mooie foto's! Doe je wel een beetje rustig aan Corrie, denk om je ruggetje, je moet er nog heel lang mee toe! Wij gaan morgen een weekend naar de Beekse Bergen met Mirjam en gezin ( Robert is daar hoofdranger). Daar krijgen wij de wilde dieren vast wel te zien!
  4. Sigrid Boonstra:
    Leuke foto's van s,avonds.😉
    Prachtige foto's van onderweg. Geniet nog maar extra van deze laatste week.
  5. Pieter en monique:
    3 november 2018
    Geniet nog van jullie laatste weekje.
  6. RobCor:
    3 november 2018
    Fressa, aan alles komt een eind he, en we hebben het tot nu toe heerlijk gehad|Sjors&Leon, had je me niet eerder op dat idee kunnen helpen? Dan hadden we er misschien 1tje gezien😘😂| Tiny&Ed, ja rustig aan als je zoveel wilt zien valt niet mee hoor😉en wat gezellig joh naar de Beekse Bergen is daar altijd leuk. Geniet van alles daar😘|Sigrid&Rep, mooi he, en natuurlijk genieten wij van elke minuut😘😘| Monique&Pieter, gaan we zeker doen hoor😘😘